きょういくがく
かんじ
教育学
よみかた
きょういく がく
いみ
ilmu pendidikan
せんこう
かんじ
専攻
よみかた
せんこう
いみ
bidang pengkhususan
つごう
かんじ
都合
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つごう
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kesesuaian, hal keadaan
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ず
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ず
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理由
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りゆう
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げんいん
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原因
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punca, penyebab
なかむら
かんじ
中村
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なかむら
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Nakamura (nama keluarga Jepun)
わたなべ
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わたなべ
いみ
Watanabe
だいさんしょうがっこう
かんじ
第三小学校
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Sekolah Rendah Ketiga
とうきょうだいがく
かんじ
東京大学
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いみ
Universiti Tokyo
ほうかご
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ほうかご
いみ
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じっけん
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ujikaji, eksperimen
きょういく
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教育
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きょういく
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pendidikan
こういう(ほん)
かんじ
こういう(本)
よみかた
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いみ
(buku) jenis ini
ひやす
かんじ
冷やす
よみかた
ひや す
いみ
menyejukkan
まぜる
よみかた
まぜ る
いみ
mencampurkan
こおる
よみかた
こおる
いみ
membeku
みつける
かんじ
見つける
よみかた
みつける
いみ
mencari
びっくりする
よみかた
びっく りする
いみ
terkejut
しゃべる
よみかた
しゃべ る
いみ
bercakap
(こえを)だす
かんじ
(声を)出す
よみかた
(こ えを)だ す
いみ
mengeluarkan suara, bersuara
おこる
よみかた
おこ る
いみ
memarahi, marah
(おんどを)あげる
かんじ
(温度を)上げる
よみかた
(お んどを)あげる
いみ
menaikkan (suhu)
(おんどを)さげる
かんじ
(温度を)下げる
よみかた
(お んどを)さげ る
いみ
menurunkan (suhu)
けっこうな
よみかた
け っこうな
いみ
sangat bagus
ねっしんな
かんじ
熱心な
よみかた
ね っしんな
いみ
bersungguh-sungguh
じゅんばんに
かんじ
順番に
よみかた
じゅんばんに
いみ
mengikut giliran, aturan
まず
よみかた
ま ず
いみ
mula-mula sekali
つぎに
かんじ
次に
よみかた
つぎ に
いみ
berikutnya, seterusnya
おもに
かんじ
主に
よみかた
お もに
いみ
terutamanya
ともに
かんじ
共に
よみかた
ともに
いみ
bersama-sama
(できる)はずだ
よみかた
(でき る)はずだ
いみ
seharusnya (boleh buat)
(いう)とおりだ
かんじ
(言う)とおりだ
よみかた
(いう)と おりだ
いみ
seperti (yang anda kata)
(てつだわ)せる
よみかた
(てつだわ)せ る
いみ
menyuruh (seseorang membantu)
(けんがく)させてくださる
かんじ
(見学)させてくださる
よみかた
(けんがく)させてくださ る
いみ
orang atasan membenarkan saya (buat lawatan)
(なかを み)させてくれる
かんじ
(中を 見)させてくれる
よみかた
(な かを み)さ せてくれる
いみ
membenarkan saya (melihat ke dalam)
いや
よみかた
い や
いみ
tidak
(なかむら)くん
かんじ
(中村)くん
よみかた
(なかむら)くん
いみ
akhiran panggilan untuk lelaki sahaja
(さん)ぶんの(いち)
かんじ
(三)分の(一)
よみかた
(さん)ぶんの(いち )
いみ
satu pertiga
(さんぶんのいち)ほど
かんじ
(三分の一)ほど
よみかた
(さんぶんのいち )ほど
いみ
(kira-kira) satu pertiga
(に)ばい
かんじ
(二)倍
よみかた
(に)ばい
いみ
(dua) kali (ganda)
だい(さんばん)
かんじ
第(三番)
よみかた
だ い(さんばん)
いみ
yang ketiga